فناوری شارژ سریع چیه

امروزه اکثر مردم از این فناوری مطلع هستن و تا حد زیادی نیاز اونها رو پوشش داده، چرا که در فناوری شارژ سریع شما به راحتی میتونید گوشی هاتون را در مدت زمان کوتاهی شارژ کنید. فناوری شارژ سریع یا Fast charge یا quick charge برای اولین بار توسط شرکت کوالکام در سال 2013 با امکان شارژ سریع 10 واتی مورد استقبال قرار گرفت که در ادامه در شرکت های سامسونگ، LG و... نیز استفاده شد.

فناوری power delivery

به موجب این فناوری، باعث میشه دستگاه های الکترونیکی با سرعت بالاتری برق را دریافت کنند؛ طوری که امکان از بین رفتن باتری وجود نداشته باشه

فناوری شارژ سریع

فناوری 2.0 

این فناوری در سال 2014 مورد استفاده قرار گرفت که برای شارژ دستگاه از کابل micro usb استفاده میشه که در برخی از گوشی ها مانند MOTO X و HTC One M8 مورد استفاده قرار گرفت.

فناوری  3.0

این فناوری درگاه هایی مثل USB Type-A، USB Type-C، Micro USB و همچنین برخی درگاه های اختصاصی را پشتیبانی می کنه

فناوری  4.0

در سال 2017 این فناوری معرفی شد و نسبت به فناوری قبلی بهبود خوبی داشت که حداکثر توان قابل ارایه به 100 وات هم رسیده و پشتیبانی power delivery هم اضافه شده.

فناوری 5.0

جدیدترین نسخه است که نسبت به نسخه قبلی پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته و  نسبت به نسخه قبلی چهار برابر سرعت بیشتری داره و از شارژر های با توان بیش از 100 وات پشتیبانی میکنه که این یک پیشرفت عالی محسوب میشه. همچنین کوالکام ادعا می کند با Quick Charge 5.0 می توانید یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی را در عرض 5 دقیقه از صفر به 50 درصد برسونید و برای شارژ کامل باتری تنها به 15 دقیقه زمان نیاز خواهید داشت.