ماهواره اینتل ست میشه گفت بزرگترین ارایه دهنده خدمات مخابره ماهواره ای تو جهانه. این مجموعه اولین بار به عنوان سازمان ارتباطات ماهواره‌ای بین‌المللی (International Telecommunications Satellite Organization) در سال 1946 و تحت مالکیت  communications satellites آغاز به کار کرد و تا سال 2007 موفق شدن 51 ماهواره مخابراتی بفرستن

اینتل ست 902، یکی از ماهواره های این شرکته که در سال 2001 به فضا پرتاب شده که ششبکه رادیویی و تلویزیونی ایران روی این ماهواره مستقره، اما در سال 2019 اینتل ست 39 که در سال 2019 به فضا پرتاب شد، جایگزین اینتل ست 902 شد که شبکه های صدا و سیما روی این ماهواره در حال پخش هست.

تاریخچه

وبسایت اینتلست: "با نیل آرمسترانگ روی ماه قدم زدیم. با شاهزاده چارلز و لیدی دایانا در راهرو قدم زدیم. ما میلیاردها نفر را به المپیک بردیم. به عنوان پیشگامان بازار ماهواره، ما به طور مداوم در حال توسعه یک شبکه جهانی قدرتمندتر هستیم."

1962: JFK قانون ارتباطات ماهواره ای ایالات متحده را امضا کرد
رئیس جمهور جان اف کندی قانون ارتباطات ماهواره ای ایالات متحده را به قانون امضا می کند.

1964: پیمان بین المللی کنسرسیوم بین دولتی را تأسیس کرد
سازمان بین المللی مخابرات ماهواره ای یا اینتل ست برای مالکیت و مدیریت مجموعه ای از ماهواره های ارتباطی ایجاد شده است که خدمات پخش بین المللی را ارائه می دهند.

1965: راه اندازی Intelsat I
پرنده اولیه (Intelsat I) به مدار همزمان پرتاب می شود. این اولین ماهواره ارتباطی تجاری در جهان است و "زندگی از طریق ماهواره" متولد شده است.

1967: اینتلست اولین پخش زنده تلویزیونی جهانی را ارسال کرد
ماهواره‌های اینتلست اولین پخش زنده بین‌المللی ویدیویی، ویژه تلویزیونی «دنیای ما» را دارند. این برنامه با اجرای برتر گروه بیتلز با آواز "All You Need Is Love" به پایان می رسد.

1969: فرود روی ماه از طریق Intelsat
اینتلست تصاویر تلویزیونی از فرود آپولو 11 بر ماه را در سراسر جهان مخابره می کند. رکورد 500 میلیون بیننده تلویزیونی در سرتاسر جهان اولین گام های فضانورد نیل آرمسترانگ در ماه را "به صورت زنده از طریق Intelsat" مشاهده می کنند.

1985: کنسرت کمک زنده
پوشش تلویزیونی جهانی کنسرت Live Aid به نفع قربانیان قحطی در آفریقا از طریق شبکه Intelsat به میلیون ها بیننده در سراسر 88 کشور می رسد.