میانگین زمان مورد نیاز مطالعه: 3 دقیقه

بعد از تغییر نام شرکت فیسبوک به متا، شاید کلمه متاورس رو شنیده باشید، خوب بیاید بررسی کنیم که متاورس چیه؟

زمانی که اینترنت نبود، صحبت از اینترنت و فضای مجازی، کار ساده ای نبود چون چیزی وجود نداشت که برای دیگران توضیح بدیم. اما الان چون کل دنیا باهاش سر و کار داریم دقیقا میدونیم فضای مجازی چیه و به چه دردی میخوره.

ببینید با گذر زمان، انرژی و منابع اهمیت زیادی پیدا کرده و لازمه مدیریت بشن... با ایجاد متاورس از طریق عینک های سه بعدی یا واقعیت مجازی، وارد دنیای سه بعدی میشیم که میتونیم یک شخصیت مجازی از خودمون بسازیم(Avatar) و به گشت و گذار بپردازیم... اما این چه ربطی به انرژی داره؟ فرض کنید میخواید یه دکتر برید، باید تو مسیر ترافیک تهران و کلی صرف وقت و بنزین بتونید یه ویزیت برید، اما وقتی یه محیط سه بعدی باشه که شما به دکتر مراجعه کنید کلی تو وقت و بنزین صرفه جویی میشه. به همین خاطر هست که اکثر شرکت ها دارن دفتر کارشون تو متاورس رو راه میندازن.

تاریخچه متاورس

متاورس اولین بار در سال در سال 1992 در رمان Snow Crash که مولف آن Neal Stephenson هست مطرح شد؛ 19 سال بعد در رمان Ready Player One که مولف آن Ernest Cline بود، استفاده شد. ویتالیک بوترین در سال 2017 سعی بر ساخت برنامه های غیرمتمرکز داشت که توسط این برنامه ها NFT ها خلق شدن که نقش مهمی در تولید آواتار داشتن.

در حال حاضر علاوه بر متا شرکت های دیگری مثل  اِن‌ویدیا (Nvidia) وارد دنیای متاورس شده اند و مارک زاکربرگ، معتقده متاورس نسل بعدی اینترنت است که با افزایش مشارکت شرکت‌ها پیشرفت زیادی خواهد داشت.

مطالب پیشنهادی


ارزهای دیجیتال برتر در حوزه متاورس

مانا (MANA): در این پلتفرم کاربرا می تونن از محتوا هایی که میسازن کسب درآمد کنن و رمز ارز بگیرن.

انجین کوین (ENJ): بزاری برای خرید و فعال سازی آیتم های درون یک بازی.

سند (SAND): کاربران می تونن دارایی های مجازی خودشون رو  طراحی کنن و بفروشن.

بلاک توپیا (BLOK):  کاربران رو در یک محیط  جذاب دور هم جمع می کنه و واقعیت مجازی رو تجربه میکنن

اکسی (AXS): نوعی بازی مبتنی برNFT  هستش که بر روی بلاکچین اتریوم قرار داره

 

خرید زمین در متاورس:

همون طور که گفتیم، متاورس دنیای مجازیه سه بعدیه، پس میتونید اونجا زمین بخرید و کسب و کارتون رو راه بندازید؛ این زمین ها رو شما می تونین با توکن غیر قابل تعویض NFT Metaverse land بخرین، هم اکنون شرکتها و سایتهای زیادی هستند که این نوع خدمات رو ارائه میدهند. با افزایش قیمت و تورمی که در زمینهای پرطرفدار متاورسی میزان درخواست خرید زمینهای متاورسی خیلی زیاد شده

سرمایه گذاری در متاورس در حال حاضر ریسک بسیار بالایی دارد، اما ریسک یک بخش جدایی ناپذیر از هر سرمایه گذاری است.همان چیزی است که ده سال پیش در مورد بیت کوین وجود داشت. مردم به سکه های کامپیوتری می خندیدند و آنها را به عنوان فرصت های سرمایه گذاری مورد تمسخر قرار می دادند.اکنون که ارزش بیت کوین در آسمان به اوج خود رسیده است، اشتباه نیست که بگوییم با آنها شوخی می کنند. قطعات زمین Metaverse می توانند آن تاریخ را تکرار کنند. حداقل چند سال گذشته گواه این امر است.

سرمایه گذاری Metaverse چگونه کار می کند

از نظر فنی، قطعات زمین متاورس، توکن‌های غیرقابل تعویض هستند.

هنگامی که یک NFT می‌خرید که نشان‌دهنده یک طرح خاص در یک متاورس خاص است، روی بلاکچین مربوطه باقی می‌ماند. می توانید تاریخچه مربوط به هر کدام را از همان ابتدا بررسی کنید.

بنابراین خرید زمین در هر متاورس اساساً دارای این پنج مرحله است:

  1. انتخاب متاورس
  2. انتخاب زمین - قطعه
  3. ایجاد یک کیف پول رمزنگاری مرتبط
  4. انجام خرید
  5. تایید تراکنش ها در بلاک چین
اکنون که روند کلی را می دانید، اجازه دهید برخی پلتفرمها برای خرید زمین در متاورس را معرفی کنیم:


  • Opensea
  • Decentraland
  • The Sandbox
  • Somnium Space
  • CryptoVoxels
  • Upland
  • ERTHA

در وبلاگ بعدی لینکلیک بلاگ،  بلاک چین رو مورد بررسی قرار میدهیم،
همراه ما باشید
هر روز یک بلاگ با لینکلیک