برای کسانی که کسب و کار جدیدی راه اندازی کردند، گوگل ترندز خیلی میتونه بهشون کمک کنه، اما چجوری؟

ابتدا بیایید یک تعریف مفهومی و پایه ای از گوگل ترندز داشته باشیم، عبارت "ترند" به معنای روند است، و زمانی که از ترند صحبت میکنیم، منظور روند تغییرات میباشد. وقتی این تعریف را کامل درک کرده باشید مطئمنا خودتون حدس زدید که کارکرد گوگل ترندز چی میتونه باشه!

کارکرد گوگل ترندز یا Google Trends:

گوگل ترندز (https://trends.google.com) یکی از امکانات تحت وب شرکت گوگل هست که از سال 2004 ایجاد شده و شما میتونید میزان محبوبیت کلیدواژه ها رو بر اساس جستجو در گوگل ببینید.به این صورت که شما میخواید بررسی کنید که یک کلید واژه به چه میزان مورد محبوبیت مردم هست؟ خروجی هایی که گوگل ترندز بهتون میده شامل یه نموداره که محور عمودی، نشان دهنده میزان محبوبیت و محور افقی نشان دهنده طول زمان، از سال 2004 می باشد.

مطالب پیشنهادی وبلاگ لینکلیک:


با توجه به تعریفی که بالاتر درمورد کلمه ترند داشتیم؛ علاوه بر این میتوانید تغییرات جستجو کلید واژه موردنظرتان در میان کاربران را در بازه زمانی مختلف مشاهده کنید. جالبه بدونید که شما حتی میتونید منطقه زمانی هم براش تعیین کنید، یعنی تو یه کشور و منطقه زمانی خاص چقدر محبوبیت داره.

یک نکته جالب که میتونید از گوگل ترندز داشته باشید، دریافت یک گزارش از اینکه در حال حاضر اکثر توجه یک جامعه به کدام سمت است مثلا اگر شما برید کلید واژه "دانلود آهنگ شاد" رو بررسی کنید متوجه میشید که جستجو این کلید واژه در ماه محرم بشدت کاهش یافته و در همین حین جستجو "دانلود مداحی" و از این دست موارد سیر صعودی داشته است.

علاوه بر موارد ذکر شده، با استفاده از گوگل ترندز میتونیم به تجزیه و تحلیل داده های سئو بپردازیم. یعنی با روش فیلتری که بالا گفتیم، دید عمیق تری نسبت آنالیزهامون میتونیم داشته باشیم.

در 5 آگوست سال 2008، گوگل ابزاری دیگری به نام  گوگل اینسایت راه اندازی کرد که اطلاعات بیشتری از میزان محبوبیت یک کلید واژه ارایه میده که گوگل در سال 2012 این ابزار رو با گوگل ترندز ادغام کرد.


خیلی متشکرم که لینکلیک را انتخاب کردید