اگر به دنبال راهی برای آنالیز سایتتون هستید، بهترین راه گوگل آنالیتکس هست.

تا اینجا اومدین پس حتما یه چیزایی درموردش شنیدین، ولی در ادامه همراه باشین.

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) بستریه که توسط شرکت گوگل فراهم شده تا به راحتی بتونید نقاط ضعف و قوت سایتتون رو بدونید. از این نظر که دیتاهای کاملی در زمینه ترافیک ورودی، رفتار کاربران، گزارشات و داشبوردهای سودمند که در ارزیابی نقاط ضعف و قوت سایت کمکتون میکنه.

اگر شما یه سایت دارید، قطعا داشتن اطلاعاتی نظیر سوالات زیر خیلی براتون اهمیت داره:

  •  چه تعداد از سایت بازدید میکنند؟
  • به طور متوسط چقدر زمان صرف بازدید سایت میکنند؟
  • از چه شهرهایی بیشترین بازدید را دارم؟
  • حتی از کدام کشورها بیشترین بازدید را سایت داشته؟
  • و خیلی موارد کاربردی دیگر

این بستر، آماری ارزشمند جهت شناخت بهتر بازار هدف میده که اصلا نباید ازش غافل بشید. این بستر قابلیت اجرا روی اندروید و ios رو هم داره، که میتوانید در استورهای مربوط به هرکدام، آنها را نصب کنید.

انواع گزارشهای گوگل آنالیتیکس

- گزارش مخاطب

اطلاعات در ارتباط با مخاطبانتون به شما میده که شامل، گزارش های دقیقی از  سن ، جنسیت ، علایق آن ها ، مکان جغرافیایی،  زبان ، میزان بازدید  و تکنولوژی هایی که برای مشاهده سایت شما (فناوری و موبایل) استفاده می کنند رو ارایه میده. همچنین میتوانید دسته بندی ترافیکهای ورود را مشاهده کنین.

مطالب پیشنهادی:

- گزارش Acquisition 

این گزارش ها چگونگی هدایت شدن بازدیدکنندگان به وب سایت شما را نشان می دهند . 

- گزارش های رفتار کاربران

این گزارش ها به شما اطلاعاتی در ارتباط با محتوای وب سایت شما به ویژه، صفحات خوب وب سایت شما، صفحات با وروردی بالا  و صفحات با خروجی بالا می دهد. این گزارش میتونه یه بازخورد (Feedback) مناسب و کاملا کاربردی رو به شما بده مثلا خود ما برای وبلاگ لینکلیک از گوگل آنالیتیکس استفاده میکنیم تا ببنیم کدوم پستها و مقاله ها بازدید بیشتر و کدوم یک بازدید کمتری داشته با فهمیدن این موضوع علاقه کاربران لینکلیک به موضوع موردنظر برای ما نمایان میشه و ما هم به عنوان یک وبلاگ تمرکز بیشتری روی این موضوعات قرار میدیم.

یکی از موارد جالب در گوگل آنالیتیکس امکان اتصال وبسایت به گوگل ادز میباشد که شما با استفاده از این مورد میتوانید از طریق وبسایتتون به کسب درآمد دلاری بپردازید، در وبلاگ بعدی در مورد گوگل ادز توضیحات بیشتر میدیم و بهتر بررسیش میکنیم.

و اما خود وبسایت گوگل، این خدماتی که ارائه میدن رو بصورت زیر توضیح داده:

GA4 (منظور همان Google Analytics میباشد که در حال حاضر نسخه 4 ارائه میشود) یک ویژگی جدید است که برای اندازه گیری آینده طراحی شده است:

داده های وب سایت و برنامه را برای درک بهتر مشتری جمع آوری می کند.
از رویدادها به جای داده های مبتنی بر نشست استفاده می کند.
شامل کنترل‌های حریم خصوصی مانند اندازه‌گیری بدون کوکی، و مدل‌سازی رفتاری و تبدیلی است.
قابلیت های پیش بینی راهنمایی بدون مدل های پیچیده ارائه می دهد.
ادغام مستقیم با پلتفرم های رسانه ای به انجام اقدامات در وب سایت یا برنامه شما کمک می کند.

چگونه با Google Analytics 4 شروع کنیم


اگر یک ویرایشگر یا مدیر هستید، سه راه برای شروع وجود دارد:

گزینه 1: مجموعه داده های Analytics را برای اولین بار تنظیم کنید.

اگر در Analytics تازه وارد هستید و آماده جمع آوری داده ها برای وب سایت ویا برنامه خود هستید، این کار را انجام دهید.

گزینه 2: Google Analytics 4 را با Universal Analytics به سایتی اضافه کنید (منظور از Universal Analytics همان آنالیتیکس کلاسیک میباشد)

دستیار راه اندازی GA4 یک ویژگی Google Analytics 4 را در کنار ویژگی Universal Analytics موجود شما اضافه می کند. دارایی Universal Analytics شما به جمع آوری داده ها ادامه خواهد داد. با استفاده از انتخابگر ویژگی در قسمت Admin می توانید به هر دو دسترسی داشته باشید.

گزینه 3: افزودن Google Analytics 4 به پلتفرم سازنده وب سایت یا CMS (سیستم مدیریت محتوا)

اگر از یک وب سایت (سیستم مدیریت محتوا) با میزبانی CMS استفاده می کنید، این کار را انجام دهید، به عنوان مثال. وب سایتی که با استفاده از Wix، WordPress، Drupal، Squarespace، GoDaddy، WooCommerce، Shopify، Magento، Awesome Motive، HubSpot و غیره ایجاد شده است.

این هم یک توضیحی از خود گوگل بود در اختیار شما قرار گرفت. به این نکته توجه کنید که اگر سلامت سایت شما مهم است استفاده از خدمات گوگل مانند گوگل آنالیتیکس برای شما ضروری میباشد و اگر علاقه ای به گوگل ندارید پیشنهاد میکنم حتما حتما با گوگل آشتی کنید

بسیار متشکریم که لینکلیک را انتخاب کردید