اگر فقط یک بار وارد دنیای مجاز شده باشید، بسیار بعید است که در مورد گوگل نشنیده باشید، در ادامه شرحی از این غول عظیم فناوری ارایه میدیم:

گوگل یه شرکت آمریکایی هست که در حوزه فناوری اطلاعات کار میکنه، این شرکت برای اولین بار در سال 1998، توسط لری پیج و سرگئی برین تاسیس شد که اولین بار در سال 2004 عرضه اولیه سهام این غول فناوری اتفاق افتاد. این شرکت عظیم به طور متوسط دارای یک میلیون سرور در جهان است و روزانه بالای یک میلیارد درخواست جستجو در آن انجام میشود. با ارایه این خدمات، گوگل نقش مهمی در زمینه دسترسی بشر به اطلاعات را ایفا کرد. که با توجه به سرورهای پیشرفته این شرکت، شما به راحتی میتونید هر موضوعی که مدنظرتونه رو در کسری از ثانیه پیدا کنید.

سایر خدمات گوگل:

نوار جستجو تنها یکی از خدمات گوگل است که با آن شناخته شده، اما گوگل خدمات ارزنده دیگری هم رایه می کند، که در ادامه به اختصار به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

Gmail: خدمات دریافت و ارسال ایمیل

Google Map: جهت مشاهده لوکیشن و مسیریابی

Google News: جهت دریافت آخرین اخبار

Google meeting: جهت برگزاری جلسات به طور مجازی

Google chat: جهت تبادل پیام

 Google contact: جهت مدیریت مخاطبین

Google Drive: بستری جهت ذخیره سازی اطلاعات

Google Earth: جهت مشاهده کل زمین


مطالب پیشنهادی وبلاگ لینکلیک:

 

تاریخچه شرکت گوگل:

لری پیج و سرگئی برین دو دانشجوی دانشگاه استنفورد بودن که در سال 1995، روی پروژه ای به نام بک راب کار میکردن، که برای رتبه بندی صفحه های جستجو طراحی شده بود، که با رشد کارشون در سال 1997، به عنوان شرکت گوگل ثبت شد. مفهوم گوگل یعنی عدد یک به همراه صد صفر، که با هدف جستجو انبوه اطلاعات به ثبت رسیده است.

اولین بودجه گوگل در آگوست 1997 توسط شرکت سان مایکروسیستمز و به مقدار 100 هزار دلار بود که به این شرکت که تازه اول مسیر پرماجرای خودش بود تزریق شد، نکته جالب این بود که لری و سرگئی پیشنهاد فروش این شرکت را به ارزش یک میلیون دلار به جورج بل دادند و جورج بل این پیشنهاد را نپذیرفت اما دو سال بعداز این ماجرا یعنی در سال 1999 سرمایه گوگل به مقدار 25 میلیون دلار رسیده بود. پنج سال بعداز این، سال 2004، گوگل به عرضه اولیه بخشی از سهام خود نمود

گوگل در حال حاضر:

 در حال حاضر گوگل زیرمجموعه شرکت امریکایی آلفابت میباشد. شرکت آلفابت یک شرکت هلدینگ آمریکایی میباشد که در 2 اکتبر 2015 میلادی تاسیس شد، قیمت هر سهام این شرکت مقداری معادل 106 دلار و 80 سنت میباشد.