زمان مطالعه: 2 دقیقه

شاید تا الان هنگامی از طراحان سایت در مورد وردپرس شنیده باشید، اما واقعا وردپرس چیه و چه کاربردی داره؟

وردپرس(WordPress) یه ابزاری جهت طراحی سریع سایت هست. به این صورت که این نرم افزار تحت وب رو رو سرور نصب و شروع به طراحی میکنیم و با پنل مدیریتی این نرم افزار به راحتی میتونیم، به مدیریت محتوای سایت بپردازیم.

وردپرس یک پلت فرم قدرتمند است و دارای مجموعه ای عالی از ویژگی های طراحی شده است تا تجربه شما را به عنوان یک ناشر در اینترنت تا حد امکان آسان، دلپذیر و جذاب کند. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای رایگان، منطبق با استانداردها، سریع، سبک و رایگان، با تنظیمات و ویژگی‌های پیش‌فرض معقول و هسته‌ای بسیار قابل تنظیم را به شما ارائه می‌کند.

وردپرس در سال 2003 توسط مت مولنوگ پایه گذاری شد که با زبان برنامه نویسی PHP نوشته شده است.این نرم افزار پرکاربردترین نرم افزار CMS در جهان است و تا ژوئن 2021، بیش از 40 درصد از 10 میلیون وب سایت برتر را در اختیار دارد و 64 درصد سهم بازار از تمام وب سایت های ساخته شده با استفاده از CMS را دارد.وردپرس به عنوان یک سیستم وبلاگ نویسی ساده در سال 2003 شروع به کار کرد، اما به یک CMS کامل با هزاران افزونه، ویجت و تم تبدیل شده است.


مطالب پیشنهادی:


الزامات استفاده از وردپرس:

  • PHP با ورژن 7.4 یا بالاتر
  • MySQL نسخه 5.7 یا بالاتر یا MariaDB نسخه 10.3 یا بالاتر
  • HTTPS بودن اتصالات به وبسایت

مزایای استفاده از ورد پرس:

  • هزینه پایین بارزترین ویژگی ورد پرس محسوب میشه
  • راحتی در استفاده بدون نیاز به کد نویسی
  • صرفه جویی در زمان
  • انعطاف پذیری بالا 

چرا وردپرس؟

وردپرس نیازی به کدنویسی و برنامه نویسی های پیچیده نداره، ویژگی هایی که ورد پرس داره اونو به بهترین سیستم مدیریت محتوای جهان تبدیل کرده و نیازی به استخدام فردی برای پشتیبانی سایتتون ندارید.

رایگان بودن ورد پرس باعث شده طرفدار زیادی داشته باشه و در حال حاضر فیسبوک و CNN از این ابزار استفاده می کنند.

امنیت وردپرس

وردپرس امنیت خوبی داره. اما امنیت هیچ‌وقت صد در صد نیست. به همین دلیل وردپرس هرروز آپدیت های جدید در این خصوص میده.  علاوه بر این‌که وردپرس تا حد زیادی ایمنه، افزونه‌هایی هم برای ایمن‌تر کردن سایت وجود داره که از طریق آن‌ها می‌تونید تا حد زیادی امنیت سایت خودتون رو برقرار کنید