آنانیموس، گروه هکری که مطمئنا این روزها به گوشتون خورده! گروه هکری که امروزه مردم و بخصوص جوانان رو دوست دار خودش کرده.

کمی بیشتر درمورد این گروه بدانیم.

انانیموس یا Anonymous به معنی ناشناس هست که این گروه به صورت ناشناس فعالیت می کنند. ریشه این گروه به سال 2003 بر میگردد که از وبگاه چن شروع به فعالیت کردن. اعضای ناشناس معروف به  anons با استفاده از ماسک‌های گای فاکس به سبک رمان گرافیکی و فیلم V for Vendetta در ملاء عام ظاهر میشن.

برخی از آنون‌ها نیز تصمیم می‌گیرند صدای خود را از طریق تغییر دهنده صدا یا برنامه‌های تبدیل متن به گفتار پنهان کنند. این جنبش در ابتدا عمدتاً بر سرگرمی متمرکز بود. با شروع پروژه چنولوژی در سال ۲۰۰۸ با مجموعه‌ای از اعتراض‌ها، شوخی‌ها و هک‌ها کلیسای ساینتولوژی را هدف قرار می‌دادند.

اهداف بعدی انانیموس سازمان‌های دولتی ایالات متحده، ایران، اسرائیل، تونس، اوگاندا داعش؛ و دیگران بود. ده‌ها نفر به دلیل دست داشتن در حملات سایبری Anonymous در کشورهایی از جمله ایالات متحده، بریتانیا، استرالیا، هلند، اسپانیا، هند و ترکیه دستگیر شده‌اند. در سال ۲۰۱۲، تایم، Anonymous  را یکی از " ۱۰۰ فرد تاثیرگذار " در جهان نامید.  نمایه رسانه ای Anonymous تا سال ۲۰۱۸ کاهش پیدا کرد، اما این گروه در سال ۲۰۲۰ دوباره ظهور کرد تا از اعتراضات جورج فلوید و وقایع دیگر حمایت کند. 

گفته میشود که بیشتر اعضای انانیموس حتی همدیگر را بطور فیزیکی نمیشناسند و بخاطر امنیت افراد ارتباط آنها فقط از بستر اینترنت به خصوص دارک وب است. هدف اصلی انانیموس حمایت از ملتهای مختلف در برابر دولت و حکومتهای فاسد و ستمگر میباشد. از این رو طرفداران بسیاری رو به سمت خود جلب کرده اند.

به تازگی این گروه هکری، با ارسال امواج مغناطیسی موجب اختلال و ایجاد پارازیت بر روی تلویزیون جمهوری اسلامی شده است.