آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چه زمانی باید به جای PNG از JPG استفاده کنید؟ یا شاید شما فقط سعی می کنید بفهمید کدام برنامه یک INDD را باز می کند.

مگر اینکه از نظر آموزش یک طراح گرافیک باشید (مثل من)، به احتمال زیاد هرگز نیازی به درک چیزهایی مانند آنچه که یک TIF را از یک PDF یا یک PSD جدا می کند، وجود دارد. در حالی که تنوع زیاد فرمت های تصویر ممکن است طاقت فرسا به نظر برسد، روشی برای دیوانگی وجود دارد.

ما در این مقاله لینکلیک بلاگ، قصد داریم بطور خلاصه و سریع به بررسی فرمتهای مختلف تصاویر بپردازیم.

لینکلیک هم تمام فرمت های تصاویر را برای آپلود پشتیبانی میکنه.

مطالب پیشنهادی

  1. JPEG یا JPG: مخفف Joint Photographic Experts Group به معنای گروه مشترک متخصصین عکاسی میباشد. این فرمت رایج‌ترین نوع تصاویر هستش که حتما بهش برخوردید. JPGها معمولا حجم کمی دارند اما در عوض نیز از کیفیت پایینتری برخوردار هستند، البته همین کیفیتهای هم نسبی هستن. مثلا شاید این کیفیت برای استفاده در یک فایل Word مناسب میباشد و اما برای یک کار گرافیکی با فتوشاپ نامناسب باشد. می‌توانید از JPEG برای پروژه‌های روی وب، در اسناد Microsoft Office یا برای پروژه‌هایی که نیاز به چاپ با وضوح بالا دارند استفاده کنید.
  2. PNG مخفف Portable Network Graphics به معنای تصاویر گرافیکی قابل حمل میباشد. PNG ها برای اسناد تعاملی مانند صفحات وب بشدت کاربردی هستند اما برای چاپ مناسب نیستند. در حالی که PNG ها "بدون ضرر" هستند، به این معنی که می توانید آنها را ویرایش کنید و کیفیت آنها را از دست ندهید، هنوز وضوح پایینی دارند.
  3. GIF مخفف Graphics Interchange Format به معنای فرمت تبادل گرافیکی میباشد. GIF ها در شکل متحرک خود رایج هستند، که در چتهای تلگرام، واتساپ و در تبلیغات بنری حتما مشاهده کرده اید. در شکل ابتدایی‌ترشان، GIF‌ها از حداکثر ۲۵۶ رنگ در فضای رنگی RGB تشکیل می‌شوند. با توجه به تعداد محدود رنگ، حجم فایل به شدت کاهش می یابد.
  4. TIFF مخفف Tagged Image File به معنای فایل تصویری برچسب گذاری شده است. TIF یک فایل شطرنجی بزرگ است که کیفیت خود را از دست نمی دهد. این نوع فایل به دلیل استفاده از "فشرده سازی بدون تلفات" معروف است، به این معنی که داده های تصویر اصلی بدون توجه به اینکه چند بار ممکن است فایل اصلی را کپی، ذخیره مجدد یا فشرده سازی کنید، حفظ می شود.
  5. PSD یا Photoshop Document، اسناد تصویری فتوشاپ فایل هایی هستند که در ادوبی فتوشاپ، محبوب ترین نرم افزار ویرایش گرافیک تا کنون، ایجاد و ذخیره می شوند. این نوع فایل حاوی «لایه‌هایی» است که تغییر تصویر را بسیار آسان‌تر می‌کند. این نیز برنامه ای است که انواع فایل های شطرنجی ذکر شده در بالا را تولید می کند.
مهمترین فرمتهای تصاویری فرمتهای بالا بودن البته که تعدادی فرمت دیگر وجود دارد اما مهمترین های آنها همین بود.