ما در مورد یوتیوب صحبت کردیم، که میتونی از اینجا ببینی

اما سوالی که پیش میاد، اینه که یوتیوب کی عنوان شد

سه نفر به نام  چاد هرلی، استیو چن و جاوید کریم که کارمندان شرکت پی پال بودند؛ بعد از پروژه موفق فلیکر تصمیم گرفتن سایتی برای اشتراک گذاری ویدیو ایجاد کنند که سرمایه گذاری آن ها برای راه اندازی یوتیوب حدود 11.500 هزار دلار بود.

اولین ویدیو یوتیوب توسط جاوید کریم به نام باغ وحش سن دیگو بود که در سال 2005 در این وبگاه بارگزاری شد. در ادامه در نوامبر 2005 یوتیوب به طور رسمی معرفی شد. در سال 2006 به جایی رسید که 65000 ویدیو بارگزاری شده بود و 100 میلیون بازدید ایجاد شده بود. با توجه به پیشرفت یوتیوب، شرکت گوگل پیشنهاد داد که میخواهد یوتیوب را بخرد که با قرارداد 1.65 میلیارد دلاری، یوتیوب به گوگل فروخته شد.

یوتیوب یک پلتفرم به اشتراک گذاری ویدئو و رسانه اجتماعی آنلاین آمریکایی است که دفتر مرکزی آن در سن برونو، کالیفرنیا قرار دارد. در 14 فوریه 2005 توسط استیو چن، چاد هرلی و جاوید کریم راه اندازی شد. در حال حاضر متعلق به گوگل است و پس از Google Search دومین وب سایت پربازدید است.

در اکتبر 2006، 18 ماه پس از ارسال اولین ویدئو و 10 ماه پس از راه اندازی رسمی، یوتیوب توسط گوگل به مبلغ 1.65 میلیارد دلار خریداری شد. مالکیت گوگل بر یوتیوب، مدل کسب و کار سایت را گسترش داد و از درآمدزایی صرفاً از تبلیغات به ارائه محتوای پولی مانند فیلم ها و محتوای انحصاری تولید شده توسط YouTube گسترش یافت. همچنین YouTube Premium را ارائه می دهد، یک گزینه اشتراک پولی برای تماشای محتوا بدون تبلیغات. یوتیوب همچنین سازندگان را برای شرکت در برنامه AdSense گوگل که به دنبال کسب درآمد بیشتر برای هر دو طرف است، تایید کرد. یوتیوب درآمد 19.8 میلیارد دلاری را در سال 2020 گزارش کرد. در سال 2021، درآمد سالانه تبلیغات YouTube به 28.8 میلیارد دلار افزایش یافت.

مطالب پیشنهادی


یوتیوب توسط استیو چن، چاد هرلی و جاوید کریم تأسیس شد. این سه نفر از کارکنان اولیه پی پال بودند که پس از خرید شرکت توسط eBay، آنرا ترک کردند. هرلی طراحی را در دانشگاه ایندیانا پنسیلوانیا خوانده بود، و چن و کریم با هم در دانشگاه ایلینویز در اوربانا-شامپین به تحصیل علوم کامپیوتر پرداختند.

در 9 اکتبر 2006، گوگل اعلام کرد که یوتیوب را به مبلغ 1.65 میلیارد دلار از سهام گوگل خریداری کرده است. این معامله در 13 نوامبر 2006 نهایی شد. خرید گوگل علاقه تازه‌ای را به سایت‌های اشتراک‌گذاری ویدئو راه‌اندازی کرد. IAC، که اکنون مالک Vimeo بود، بر حمایت از سازندگان محتوا برای متمایز کردن خود از YouTube متمرکز شد. در این زمان است که یوتیوب شعار «خودت را پخش کن» - (Broadcase yourself) را صادر کرد.

سوزان وویچیکی در فوریه 2014 به عنوان مدیرعامل یوتیوب منصوب شد. در ژانویه 2016، یوتیوب با خرید یک پارک اداری به قیمت 215 میلیون دلار، دفتر مرکزی خود را در سن برونو گسترش داد. این مجموعه دارای 51468 متر مربع (554000 فوت مربع) فضا است و می تواند تا 2800 کارمند را در خود جای دهد. یوتیوب رسماً طراحی مجدد «پلیمر» رابط‌های کاربری خود را بر اساس زبان طراحی متریال به عنوان پیش‌فرض خود راه‌اندازی کرد، همچنین یک لوگوی بازطراحی‌شده که حول نماد دکمه پخش سرویس در آگوست 2017 ساخته شده است.

سپاس از انتخاب لینکلیک بلاگ


** لینکلیک **