آپلود (Upload) و دانلود (Download)، دو عبارت پرکاربرد در عرصه اینترنت، بیایید درمورد تفاوت این دو و معنای واقعی آنها صحبت کنیم.

در هردو عبارت کلمه load وجود دارد که به معنای بار میباشد. تفاوت معنای این دو کلمه به تفاوت میان کلمات UP و DOWN خلاصه بستگی دارد.

در اینجا Up به معنای گذاشتن به و Down به معنای برداشتن از سرور مرکزی است.

منظور از سرور مرکزی چیست؟

الان که دارید این مقاله را مطالعه میکنید همه این دیتا و اطلاعات از سرورهای لینکلیک توسط مرورگر شما برداشته (Download) شده است. در اینجا سرورهای لینکلیک ، همان سرورهای مرکزی هستند. هر وبسایت و اپلیکیشن آنلاین به سرور مرکزی خود متصل میباشد.

حال وقتی دو کلمه Up + load را با هم ترکیب کنیم به معنای گذاشتن بار یا همان بارگذاری میشود، بارگذاری به سرور مرکزی. با ترکیب Down + load نیز کلمه برداشتن بار از سرور معنا پیدا میکنید در اینجا منظور از بار همان داده (Data) میباشد.

**مطالب پیشنهاد

آپلود فایل
نسخه جدید پنل کاربری لینکلیک
هاست دانلودت رو بنداز بره
درباره لینکلیک

درمورد کلمه آپلود فایل هم بعنوان مثال شما فایلی را در حساب کاربریتان در لینکلیک آپلود کنید در واقع آن داده، بار و دیتا را به درون سرورهای لینکلیک گذاشته و بارگذاری کرده اید.

حال وقتی پروسه آپلود فایل بصورت کامل انجام شود. میتوانید به لینک دانلود فایلتان دسترسی پیدا کنید که با کلیک برروی این لینک فایل و یا دیتای مورد نظر را از سرور لینکلیک برمیدارید یا دانلود میکنید.

پس گذاشتن فایل به سرور را آپلود و برداشتن فایل از سرور را دانلود میگوییم.