"بهبود بهره وری، کاهش هزینه و افزایش امنیت؛ فضای ابری، راه حلی نوین برای بهبود عملکرد سازمان‌ها و ارائه خدمات بهتر به مشتریان است."

 

فضای ابری یک مفهوم فناوری اطلاعات است که به معنای ارائه منابع محاسباتی (مانند ذخیره سازی، شبکه و سرویس های محاسباتی) از طریق اینترنت به صورت اجاره ای و به صورت مبتنی بر تقاضا است. به این معنی که کاربران می‌توانند منابع مورد نیاز خود را به اندازه مورد نیاز به اشتراک بگذارند و از آنها برای پردازش داده ها، ذخیره سازی اطلاعات و ارائه سرویس ها استفاده کنند، بدون اینکه بخواهند منابع سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز را متناسب با نیازهای خود تهیه کنند.

فضای ابری شامل سه مدل اصلی است: عمومی، خصوصی و هیبرید. در مدل عمومی، ارائه دهندگان خدمات ابری منابع خود را برای استفاده عموم در اختیار قرار می‌دهند. در مدل خصوصی، منابع ابری به صورت خصوصی برای یک سازمان مشخص ارائه می‌شوند. در مدل هیبرید، سازمان ها می‌توانند منابع ابری خصوصی و عمومی را با یکدیگر ترکیب کنند.

استفاده از فضای ابری امکاناتی از جمله افزایش انعطاف پذیری، کاهش هزینه ها، دسترسی به منابع محاسباتی بزرگ بر اساس نیازهای مشتری، بهبود امنیت و ایمنی اطلاعات، امکان اتوماسیون و انجام پشتیبان گیری بر روی منابع از جمله مزایای آن محسوب می‌شود.

فضای ابری باعث افزایش بهره وری و کارایی سازمان ها می شود زیرا این امکان را فراهم می کند که منابع مورد نیاز به صورت انعطاف پذیر تامین شوند و در صورت نیاز به منابع بیشتر، بدون نیاز به سرمایه گذاری اضافی، می توانند از آنها استفاده کنند.

همچنین، استفاده از فضای ابری باعث کاهش هزینه ها می شود زیرا مشتریان معمولا فقط بر اساس مصرف و استفاده از منابع پرداخت می کنند بدون اینکه نیاز به خرید و نگهداری سرورها و تجهیزات مورد نیاز دیگر باشد.

از طرفی، امنیت و حفاظت اطلاعات در فضای ابری یکی از مسائل مهم است که به آن اهمیت زیادی داده می شود و ارائه دهندگان خدمات ابری از تکنولوژی های پیشرفته امنیتی برای محافظت از اطلاعات کاربران استفاده می کنند.

 

به طور کلی، فضای ابری به سازمان ها امکان می دهد تا منابع محاسباتی خود را بهبود بخشند، به طور موثر تر با داده ها کار کنند و بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه دهند.

 

فضای ابری به سه نوع اصلی تقسیم می‌شود:

 

1. فضای ابری عمومی (Public Cloud)

در این مدل، ارائه دهندگان خدمات ابری منابع محاسباتی به صورت عمومی برای استفاده عموم در اختیار قرار می‌دهند. مشتریان از منابعی که به اشتراک گذاشته شده استفاده می‌کنند. این مدل ایده آل برای سازمان‌ها و افرادی است که نیاز به منابع محاسباتی متغیر و انعطاف پذیر دارند.

 

2. فضای ابری خصوصی ((Private Cloud

در این مدل، منابع ابری به صورت خصوصی برای یک سازمان یا شرکت مشخص ارائه می‌شود. این مدل به سازمان‌ها امکان می‌دهد تا کنترل بیشتری بر منابع خود داشته باشند و از امنیت بالاتری برخوردار باشند.

 

3. فضای ابری هیبرید ((Hybrid Cloud

در این مدل، سازمان‌ها می‌توانند منابع ابری خصوصی و عمومی را با یکدیگر ترکیب کنند. این مدل امکان می‌دهد تا سازمان‌ها از انعطاف پذیری و امنیت فراوانی برخوردار باشند و بتوانند منابع خود را بر اساس نیازهای مختلف استفاده کنند.

 

همچنین، وجود مدل‌های دیگری مانند فضای ابری انترپرایز (Enterprise Cloud) و فضای ابری اجتماعی (Community Cloud) نیز مورد توجه قرار می‌گیرند که بر اساس نیازهای مختلف سازمان‌ها و کاربران ارائه می‌شوند.

 

و حالا ما در کشور نیازمند های فضای ابری هستیم ، چرا ؟ زیرا که فضای ابری ایرانی به صورت نیم بها می باشد و مصرف اینترنت شما نصف می شود و هم اکنون من به شما یکی از بهترین فضای ابری ایرانی را معرفی میکنم :

لینکلیک یکی از پیشروان در عرصه فضای ابری ایرانی است که ارائه دهنده خدمات ذخیره سازی ابری و امنیت اطلاعات می باشد. این شرکت با بیش از 3 سال تجربه درخشان و حرفه ای در زمینه فناوری اطلاعات، ارائه دهنده انواع خدمات ابری برای شرکت ها و سازمان ها است.

 

لینکلیک با بکارگیری تکنولوژی های پیشرفته و نوآورانه، به مشتریان خود امکان می دهد تا بر روی سرورها و زیرساخت های ابری پیچیده خود سازماندهی و مدیریت انجام دهند. این شرکت ارائه دهنده خدمات پشتیبانی و مشاوره فنی نیز می باشد تا مشتریان خود را در پیاده سازی و استفاده از خدمات ابری یاری نماید.

 

لینکلیک با داشتن مراکز داده امن و قابل اطمینان، به مشتریان خود اطمینان می دهد که اطلاعات آنها در امان و امنیت کامل قرار دارد. همچنین، این شرکت ارائه دهنده خدمات راه حل های امنیتی برای محافظت از اطلاعات مهم و حساس مشتریان خود است.

ویژگی های لینکلینک

 

همیشه در دسترس :

لینکلیک به علت اینکه از فضای ابری استفاده میکند، همیشه در دسترس است. این به این معناست که شما می‌توانید از هر جایی و با هر دستگاهی به اطلاعات و فایل‌های خود دسترسی پیدا کنید. به علاوه، این سرویس از سرور‌های پایدار و قدرتمند استفاده می‌کند که به شما پایداری و سرعت بالا در استفاده از خدمات لینکلیک را فراهم می‌کند. به این ترتیب، با لینکلیک همیشه می‌توانید به اطلاعات خود دسترسی داشته باشید و از آنها بهره‌مند شوید.

 

بارکد ساز :

با استفاده از لینکلیک، شما می‌توانید برای لینک‌های خود QRCode بسازید تا به سادگی بتوانید آنها را به دیگران منتقل کنید. این قابلیت از طریق اسکن کد QR توسط دوربین تلفن همراه، دسترسی سریعتر و آسان‌تری به لینک‌ها را فراهم می‌کند. این روش، امکان اشتراک گذاری لینک‌هایتان با دیگران را به صورت بی‌درنگ و بدون نیاز به وارد کردن آدرس لینک فراهم می‌کند.

 

آپلود نامحدود:

با استفاده از لینکلیک، شما می‌توانید به صورت نامحدود فایل آپلود کنید. این به این معناست که شما محدودیتی در تعداد و اندازه فایل‌هایی که می‌خواهید به حساب کاربری خود اضافه کنید ندارید. این امکان به شما اجازه می‌دهد تا تمامی فایل‌هایتان را در یک مکان امن آپلود کنید و به آنها از هر جایی و هر زمانی دسترسی پیدا کنید. این ویژگی، فرآیند مدیریت و بهره‌برداری از فایل‌هایتان را بسیار ساده و آسان می‌کند.

 

لینک مستقیم دانلود :

لینکلیک به شما امکان می‌دهد که لینک مستقیمی برای فایل‌هایتان ایجاد کنید تا بتوانید به آسانی آنها را به اشتراک بگذارید و دیگران بتوانند به آنها دسترسی پیدا کنند. با این قابلیت، همکاری و اشتراک گذاری فایل‌هایتان از طریق لینکلیک به سادگی و با سرعت بالا انجام می‌شود و شما قادر خواهید بود تا به سرعت و با دقت بیشتری با دیگران همکاری کنید.

 

رمز گذاری لینک :

با استفاده از لینکلیک، شما می‌توانید لینک‌های خود را رمزنگاری کنید تا امنیت بیشتری را برای اشتراک گذاری و دسترسی به آنها فراهم کنید. این قابلیت به شما امکان می‌دهد تا فقط افرادی که شما انتخاب کرده‌اید به فایل‌ها یا اطلاعات خود دسترسی پیدا کنند. این روش، حفاظت از حریم خصوصی شما را تضمین می‌کند و اطمینان حاصل می‌شود که اطلاعات شما در امان است.

 

ورود دو مرحله ای :

با استفاده از لینکلیک، شما می‌توانید ورود دو مرحله‌ای (Two-Factor Authentication) را فعال کنید تا حفاظت امنیتی بیشتری برای حساب کاربری خود داشته باشید. با این ویژگی، علاوه بر ورود با نام کاربری و رمز عبور، یک مرحله اضافه از تأیید هویت مثل تنظیم یک کد یا پسورد از طریق تلفن همراه خود را فراهم می‌کنید. این روش، از حملات نفوذ ابزارهای ناروا و دسترسی غیرمجاز به حسابتان جلوگیری می‌کند و امنیت اطلاعات شما را تضمین می‌کند.

 

لینک دائمی :

لینکلیک فایل‌های شما را به صورت دائمی در فضای ابری ذخیره می‌کند، بدین ترتیب شما می‌توانید از هر کجا و هر زمان که خواستید به فایل‌های خود دسترسی پیدا کنید. این ویژگی امکان دسترسی آسان و بهبود بهره وری در کارهای شما را فراهم می‌کند، همچنین برای اطمینان از امنیت و حفاظت اطلاعات، لینکلیک از تکنولوژی‌های پیشرفته امنیتی در حفظ فایل‌های شما استفاده می‌کند. به وسیله‌ی لینکلیک، شما می‌توانید فایل‌های خود را به صورت دائمی و امن در فضای ابری نگهداری کرده و به سادگی به آنها دسترسی داشته باشید.

 

 

لینکلیک به عنوان یک فضای ابری، امکاناتی مانند رمزنگاری لینک‌ها، ورود دو مرحله‌ای، ایجاد QRCODE برای لینک‌ها، دسترسی همیشگی ،  آپلود نامحدود فایل‌ها و... را فراهم می‌کند. این فضای ابری، به شما اطمینان می‌دهد که اطلاعات شما در امان و محرمانه است و همواره به آنها دسترسی دارید.بنابراین لینکلیک یک ابزار مناسب و امن برای مدیریت و به اشتراک گذاری فایل‌ها و لینک‌ها است.

 

تهیه شده در آپلود فایل لینکلیک