سئو، کلمه‌ای شده ذکر و فکر صاحبان وبسایتها . و اما سئو چیه؟

در این مقاله از مقالات وبلاگ لینکلیک، میخواییم به بررسی سئو بپردازیم، اینکه سئو چیه؟ و چطور روی وبسایتهای ما تاثیر میزاره؟

شما می توانید با جستجوی مناسب محتوای خود مطمئن شوید که افراد مناسب محتوای شما را مشاهده می کنند. بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو، فرآیند افزایش بازدید صفحات وب سایت در موتورهای جستجو به منظور جذب ترافیک مرتبط بیشتر است. بیاموزید که چه کاری می توانید انجام دهید تا مطمئن شوید که سایت شما با جستجوی گوگل به خوبی کار می کند.

سئو چیست؟

SEO
یا Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی موتور جستجو، فرآیندی است که باعث می شود سایت شما برای موتورهای جستجو بهتر شود. همچنین عنوان شغلی شخصی است که برای امرار معاش این کار را انجام می دهد. سئو که شده دغدغه خیلیا بنابراین خیلی از علاقه مندان به سمت یادگیری تخصصی این موضوع خواهند رفت و با وجود مختصصین سئو و از طرفی نیازمندان به این تخصص، شغل سئو ایجاد شده است، که درآمد مناسبی هم دارد.


مطالب پیشنهادی : 


اگر وب‌سایتی در یک پلتفرم میزبانی وب خودکار مانند بلاگر، وردپرس، ویکس یا Squarespace دارید، یا یک کسب‌وکار کوچک دارید و زمان زیادی برای گذاشتن در وب‌سایت خود ندارید، ارزش یادگیری اصول مدیریت حضور خود در موتورهای جستجو را دارد. کمی دانش می تواند به افراد کمک کند تا سایت شما را پیدا کنند.

بهبود نحوه نمایش سایت خود در گوگل

اگر قبلاً با اصول سئو آشنا هستید، کارهای بیشتری برای بهبود ظاهر سایت خود در گوگل می توانید انجام دهید:

  1. کنترل خزنده‌های وب و اندیسهای (indexes) وبسایت شما
  2. از داده های ساختار یافته برای دستیابی نتایج عالی استفاده کنید
  3. ویژگی‌هایی را به فهرست‌های جستجوی Google خود اضافه کنید
  4. سئو جاوا اسکریپت را یاد بگیرید

وب سایت خود را در گوگل دریافت کنید

گوگل به طور خودکار به دنبال سایت هایی برای افزودن به فهرست ما می گردد. شما معمولاً حتی نیازی به انجام کاری ندارید جز اینکه سایت خود را در وب قرار دهید. با این حال، گاهی اوقات سایت ها از دست می روند. بررسی کنید که آیا سایت شما در Google است یا خیر و یاد بگیرید که چگونه محتوای خود را در جستجوی Google بیشتر نمایان کنید.


دلایل از پاک شدن سایت شما از جستجوی گوگل (از زبان خود گوگل)

اگرچه گوگل میلیاردها صفحه را می خزند، اما از دست رفتن برخی از سایت ها اجتناب ناپذیر است. هنگامی که خزنده های ما سایتی را از دست می دهند، اغلب به یکی از دلایل زیر است:

سایت شما توسط سایت های دیگر در وب به سایت پیوند داده نشده است. ببینید آیا می‌توانید سایت خود را توسط سایت‌های دیگر پیوند دهید (اما لطفاً به آنها برای پیوند دادن به شما پول ندهید؛ این می‌تواند نقض دستورالعمل‌های Google در نظر گرفته شود).
شما به‌تازگی یک سایت جدید راه‌اندازی کرده‌اید و گوگل هنوز زمانی برای خزیدن آن نداشته است. ممکن است چند هفته طول بکشد تا Google متوجه یک سایت جدید یا هر تغییری در سایت فعلی شما شود.
طراحی سایت، خزیدن موثر محتوای آن را برای گوگل دشوار می کند. اگر سایت شما به جای HTML بر اساس فناوری تخصصی دیگری ساخته شده است، ممکن است گوگل در خزیدن صحیح آن مشکل داشته باشد. به یاد داشته باشید که از متن، نه فقط از تصاویر یا ویدیو، در سایت خود استفاده کنید.
گوگل هنگام تلاش برای خزیدن سایت شما خطایی دریافت کرد. شایع ترین دلایل این امر این است که شما یک صفحه ورود به سایت خود دارید یا اینکه سایت شما به دلایلی گوگل را مسدود می کند. اطمینان حاصل کنید که می توانید در یک پنجره ناشناس به سایت خود دسترسی داشته باشید.
گوگل آن را از دست داد: اگرچه گوگل میلیاردها صفحه را می خزد، اما این امر اجتناب ناپذیر است که ما چند سایت، به خصوص سایت های کوچک را از دست بدهیم. کمی صبر کنید و سعی کنید از سایت های دیگر لینک بگیرید.
اگر احساس ماجراجویی می کنید، می توانید سایت خود را به کنسول جستجو اضافه کنید تا ببینید آیا خطایی وجود دارد که ممکن است گوگل را از درک سایت شما باز دارد. همچنین می‌توانید مهم‌ترین آدرس‌های اینترنتی خود را برای ما ارسال کنید تا به ما اطلاع دهید که باید آنها را بخزیم و احتمالاً آنها را فهرست‌بندی کنیم.